کد خبر : 208943
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 نوامبر 2023 - 15:00

آیا سرعت صفحه یک فاکتور رتبه بندی گوگل است؟

آیا سرعت صفحه یک فاکتور رتبه بندی گوگل است؟

  به گزارش باي رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ و به نقل از مدیر وب سایت در جولای 2017، گوگل اعلام کرد که سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی برای فهرست جستجوی موبایل است. سپس، در می 2021، گوگل Core Web Vitals را راه اندازی کرد تا با ارزیابی موارد زیر، تجربه کاربر نهایی را به

 

به گزارش باي رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ و به نقل از مدیر وب سایت در جولای 2017، گوگل اعلام کرد که سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی برای فهرست جستجوی موبایل است. سپس، در می 2021، گوگل Core Web Vitals را راه اندازی کرد تا با ارزیابی موارد زیر، تجربه کاربر نهایی را به تصویر بکشد:

این و سایر عوامل بخشی از فاکتور رتبه بندی Page Experience را تشکیل می دهند. بنابراین بله، سرعت صفحه اکنون یک عامل رتبه بندی است.

 

به روز رسانی سرعت صفحه موبایل تنها بر کندترین سایت ها تأثیر می گذارد، اما می توانند به تدریج بهبود یابند

در جولای 2018، در پاسخ به ابهام پیرامون به‌روزرسانی سرعت موبایل، جان مولر به دنبال شفاف‌سازی این موضع بود:

 

برای توضیح در مورد به روز رسانی سرعت موبایل:

 

الف) این فقط بر کندترین سایت ها تأثیر می گذارد،

ب) آن‌ها می‌توانند به صورت تدریجی بهبود یابند (اگرچه در حالت ایده‌آل، شما سرعت را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشید…)

ج) ما همچنان برای این ماه هدف داریم. اگر سایت شما نسبتاً سریع است، بهینه سازی چیزها را تغییر نمی دهد.

 

سرعت صفحه اکنون یک عامل رتبه بندی برای جستجوی موبایل است

گوگل تایید کرده است که اکنون از سرعت صفحه در رتبه بندی جستجوی موبایل استفاده می کند.

به روز رسانی 9 ژوئیه 2018: به روز رسانی سرعت اکنون برای همه کاربران عرضه می شود.

 

آنها تأیید می‌کنند که «به‌روزرسانی سرعت Google» تنها بر رتبه‌بندی Google شما در صفحاتی تأثیر می‌گذارد که کندترین تجربه‌ها را به کاربران ارائه می‌دهند، و تنها بر تعداد کمی از جستجوها تأثیر می‌گذارد.

 

گوگل توصیه می کند که از ابزارهای زیر برای ارزیابی عملکرد وب سایت خود استفاده کنید:

 

  • گزارش تجربه کاربر Chrome، مجموعه داده عمومی از معیارهای تجربه کاربر کلیدی برای مقاصد محبوب در وب، همانطور که توسط کاربران Chrome در شرایط واقعی تجربه شده است.

 

  • Lighthouse، ابزاری خودکار و بخشی از ابزارهای توسعه دهنده کروم برای بررسی کیفیت (عملکرد، دسترسی و موارد دیگر) صفحات وب

 

  • PageSpeed Insights، ابزاری که نشان می‌دهد یک صفحه در گزارش Chrome UX چقدر خوب عمل می‌کند و بهینه‌سازی عملکرد را پیشنهاد می‌کند.

 

از 14 نوامبر 2018، به نظر می رسد که PageSpeed Insights اکنون از Lighthouse برای محاسبات خود استفاده می کند. توصیه می‌کنیم از Lighthouse که در ابزارهای توسعه‌دهنده Chrome یا در web.dev موجود است استفاده کنید.

 

سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی با شاخص Mobile-First خواهد بود

جنیفر اسلگ در مورد اظهارات گری ایلیس گزارش می دهد:

 

سرعت صفحه / اول موبایل: ابداع مجدد مفهوم سرعت صفحه، bc سرعت صفحه دسکتاپ که Google استفاده می‌کند برای موبایل کار نمی‌کند.

 

در طول جلسه اول SMX Mobile، گری ایلیز در مورد سرعت صفحه و نحوه استفاده از آن در الگوریتم زمانی که شاخص Mobile-First اواخر امسال معرفی می‌شود، بحث کرد.

 

گوگل آماده است تا با نزدیک شدن به معرفی شاخص Mobile-First، اعلامیه های بیشتری را اعلام کند.

در حال حاضر محدودیت زمانی بارگذاری وجود ندارد، اما باید کمتر از 2-3 ثانیه را هدف بگیرید.

جان مولر، تحلیلگر ترندز گوگل وبمستر در توییتی اعلام کرد:

 

هیچ محدودیتی برای هر صفحه وجود ندارد. مطمئن شوید که آنها به سرعت برای کاربران شما بارگیری می شوند. من اغلب webpagetest.org را بررسی می کنم و کمتر از 2-3 ثانیه را هدف قرار می دهم.

 

در 26 نوامبر 2016، جان مولر توصیه های ملموسی در مورد سرعت صفحه هدف شما ارائه کرد.

 

با نگاهی به دو نظر اخیر جان مولر، می توان بحث کرد که آیا عامل رتبه بندی دیگر وجود دارد یا خیر. همچنین پیشنهاد شده است که اگر وب سایت شما خیلی کند است، خزنده ها حتی آن را ایندکس نمی کنند. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.