تشکیل کمیسیون «مدرسهیاری»
مشاور ارشد وزیر در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با تأکید بر ضرورت نگاه تحولی به مدرسه گفت: تمرکز سند تحول بنیادین بر «مدرسه تربیت محور» است که در این نگاه تمام فضاهای فیزیکی نیز در فرآیند آموزش و پرورش نقش و تأثیر دارند. مهدی نوید ادهم در گردهمایی معاونان و مدیران کل
مشاور ارشد وزیر در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با تأکید بر ضرورت نگاه تحولی به مدرسه گفت: تمرکز سند تحول بنیادین بر «مدرسه تربیت محور» است که در این نگاه تمام فضاهای فیزیکی نیز در فرآیند آموزش و پرورش نقش و تأثیر دارند.
مهدی نوید ادهم در گردهمایی معاونان و مدیران کل حوزه ستادی و استانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تأکید بر اهمیت نگاه تحولی به مدرسه و نظام آموزشی گفت: این تحول را باید ابتدا در تعریف مدرسه به عنوان «کانون تربیتی محله» و سپس در نقش و کارکرد آن داشته باشیم.
وی با بیان این که مدرسه به مثابه ظرفی است که باید متناسب با مظروف خود باشد، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین مدرسه باید پاسخگوی نیازهای روز اجتماع و تجلّی بخش رویکرد نوین به اهداف و مأموریتهای خود بر اساس همان تعریف باشد. بنابر این تمام تمرکز سند بر «مدرسه تربیت محور» است.
نوید ادهم خاطرنشان کرد: در نگاه تحولی، آموزش و پرورش یک «نظام فرهنگی» است که باید دانش آموزان را برای خوب زیستن آماده کند؛ در این راستا فناوریهای نوین و بسترهای الکترونیکی، نقشی بی بدیل در آینده آموزش و پرورش دارند.
مشاور ارشد وزیر در اجرای سند تحول بنیادین، با تأکید بر نقش فضای آموزشی در تحقق اهداف تعلیم و تربیت تصریح کرد: در رویکرد نوین و تحولی، فضا نیز با دانش آموز صحبت می کند پس آنچه ضرورت دارد این است به اقتضای تحولات محیطی در ساختارها و مأموریت ها، تغییراتی صورت گیرد.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، نوید ادهم با اشاره به تشکیل کمیسیون «مدرسهیاری» در جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، هدف از تشکیل این کمیسیون را کیفیت بخشی به اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی در مدرسه و تحول در محتوا و نرم افزار برشمرد و اضافه کرد: بهره مندی از ظرفیت و توانمندی خیّرین در مدیریت مدرسه و حمایت از برنامه ها از استراتژی های اصلی کمیسیون «مدرسهیاری» است.
منبع: ايسنا
وی با بیان این که مدرسه به مثابه ظرفی است که باید متناسب با مظروف خود باشد، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین مدرسه باید پاسخگوی نیازهای روز اجتماع و تجلّی بخش رویکرد نوین به اهداف و مأموریتهای خود بر اساس همان تعریف باشد. بنابر این تمام تمرکز سند بر «مدرسه تربیت محور» است.
نوید ادهم خاطرنشان کرد: در نگاه تحولی، آموزش و پرورش یک «نظام فرهنگی» است که باید دانش آموزان را برای خوب زیستن آماده کند؛ در این راستا فناوریهای نوین و بسترهای الکترونیکی، نقشی بی بدیل در آینده آموزش و پرورش دارند.
مشاور ارشد وزیر در اجرای سند تحول بنیادین، با تأکید بر نقش فضای آموزشی در تحقق اهداف تعلیم و تربیت تصریح کرد: در رویکرد نوین و تحولی، فضا نیز با دانش آموز صحبت می کند پس آنچه ضرورت دارد این است به اقتضای تحولات محیطی در ساختارها و مأموریت ها، تغییراتی صورت گیرد.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، نوید ادهم با اشاره به تشکیل کمیسیون «مدرسهیاری» در جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، هدف از تشکیل این کمیسیون را کیفیت بخشی به اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی در مدرسه و تحول در محتوا و نرم افزار برشمرد و اضافه کرد: بهره مندی از ظرفیت و توانمندی خیّرین در مدیریت مدرسه و حمایت از برنامه ها از استراتژی های اصلی کمیسیون «مدرسهیاری» است.
منبع: ايسنا
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0